Ledig stilling

Ledig fast stilling som Driftsenhetsleder/politiinspektør for Geografisk driftsenhet Gauldal/Orkdal

Søknadsfrist 21. april

Trøndelag politidistrikt dekker Trøndelag fylke, samt Bindal kommune i Nordland og strekker seg over 39 kommuner med ett folketall på omkring 485 000. Trøndelag politidistrikt er inndelt i syv funksjonelle driftsenheter og tre geografiske driftsenheter, og har i overkant av 1200 ansatte. Politimesteren og hans administrasjon har hovedsete i Trondheim sentrum - politihuset. 

Som GDE-leder er du på ledernivå to og stillingen er en del av politimesterens ledergruppe. De geografiske driftsenhetene (GDE) er inndelt i: Namdal og Innherred, Trondheim ,Værnes og Fosen, samt Gauldal og Orkdal.

Trøndelag politidistrikt

Trøndelag politidistrikt dekker fylket Trøndelag, samt Bindal kommune i Nordland og strekker seg over 39 kommuner med et folketall på 470 000. Trøndelag politidistrikt er i overkant av 1100 ansatte og politimesteren og hans administrasjon har hovedsete i Trondheim sentrum - politihuset.

Geografisk driftsenhet Gauldal/Orkdal består av ca. 160 ansatte,. Fordelt på på tjenesteenhetene i Gauldal og Orkdal. Vi kan tilby et godt og inkluderende arbeidsmiljø, med en jevn kjønnssammensetning, god spredning aldersmessig og spennende arbeidsoppgaver.

Den ledige stillingen som GDE-leder for Gauldal og Orkdal er stedsplassert ved Heimdal politistasjon. GDE Gauldal og Orkdal, består av Orkdal politistasjonsdistrikt, med tjenestestedene Orkland politistasjon, Hemne politistasjon og Hitra politistasjon. Gauldal politistasjonsdistrikt består av tjenestestedene Heimdal politistasjon, Midte Gauldal politistasjon, Oppdal politistasjon og Røros politistasjon. GDE-leder er også leder for Gauldal politistasjonsdistrikt, samt leder for Heimdal politistasjon.

Den geografiske driftsenheten har ansvar for politioppgavene innenfor ett geografisk område som omfatter flere tjenesteenheter og tjenesteder. GDE-leder er også tjenesteenhetsleder for en av tjenestestedene. GDE- leder har ansvaret for at det er tilstrekkelig vakt- og patruljeberedskap i driftsenheten, ansvaret for å forebygge og bekjempe kriminalitet i sitt geografiske ansvarsområde. GDE-leder skal sørge for koordinering av det forebyggende arbeidet og tilrettelegge for at både patruljetjenesten og etterforskningsarbeidet er forankret i en forebyggende strategi. GDE-leder har det overordnede ansvaret for å lede og koordinere ressursene ved de underlagte tjenestestedene.

 

Som leder må du:

Sette retning og drive endring

Motivere og utvikle medarbeidere

Skape resultat i samhandling med andre

Arbeidsoppgaver

  • Budsjett-, resultat-, og personalansvar i egen enhet
  • Bidra aktivt i ledergruppen, følge opp ledergruppens beslutninger og iverksette besluttede endringer
  • Sørge for høy kvalitet, effektiv ressursutnyttelse, samarbeid og måloppnåelse i tjenesteproduksjonen
  • Utvikle ett godt medarbeiderskap, ønsket kultur og god medarbeidertilfredshet
  • Legge tilrette for kunnskapsbasert erfaringslæring og sørge for systematiske forbedringer innen enheten
  • Ansvar for at det er tilstrekkelig vakt- og patruljeberedskap i driftsenheten
  • Ansvaret for å forebygge og bekjempe kriminalitet i sitt geografiske ansvarsområde
  • Sørge for koordinering av det forbyggende arbeidet og tilrettelegge for at både patruljetjenesten og etterforskningsarbeidet er forankret i en forebyggende strategi
  • Det overordnede ansvaret for å lede og koordinere ressursene ved de underlagte tjenestestedene

Kvalifikasjoner

Må-krav:

  • Eksamen fra politihøgskole/politiskole og /eller annen relevant utdanning på minimum masternivå
  • Relevant lederutdanning fra høyskole/universitet
  • Minimum tre års relevant ledererfaring
  • Kjennskap til statlig avtaleverk slik som Hovedavtale, Hovedtariffavtalen, etc
  • God og bred politifaglig kompetanse
  • Kunne klareres for HEMMELIG jfr. sikkerhetsloven

Fordelskrav:

  • God resultatoppnåelse i tidligere stillinger

Ønskelige krav:

  • Ønskelig med erfaring fra å lede endrings- og utviklingsprosesser

Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.

 Ved å søke jobb i Trøndelag politidistrikt samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering.

 

Personlige egenskaper

  • Resultatorientert og god gjennomføringsevne
  • Godt helhetlig blikk og evne til strategisk og langsiktig arbeid
  • God evne til kommunikasjon og relasjonsbygging
  • Samfunnsorientert og forståelse for enhetens rolle i politiets samfunnsoppdrag
  • Medarbeiderorientert og med evne til å motivere og utvikle medarbeidere

Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/

Vi tilbyr

  • En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
  • Stillingen lønnes som politiinspektør, sko 0290, fra kr 1 140 000 - 1 200 000 brutto per år 
  • Stillingen vurderes som særlig uavhengig og kompensasjon for uregulert arbeidstid vil kompenseres som en del av lønnen
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)

Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling. Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

Kontaktperson

Nils Kristian Moe, Politimester Telefon: 73899090

SØK PÅ STILLINGEN HER

Powered by Labrador CMS