Ledig stilling

Tipsbehandler og front-desk til Bedragerienheten

Søknadsfrist: 30. november 2023

Økokrim

Økokrim er den sentrale enhet for etterforsking og påtale av økonomisk kriminalitet og miljøkriminalitet. Vi etterretter, forebygger, etterforsker og irettefører saker. Vi skal også gi bistand til politiets enheter og bidra til kompetansebygging og kompetansedeling. I tillegg har vi et nasjonalt ansvar for finansiell sporsikring og inndragning. Vi er avhengige av å ha dyktige medarbeidere som er opptatt av å utvikle seg ved å jobbe tverrfaglig.

Bedragerienheten skal lokaliseres på Gjøvik. Midlertidig arbeidssted vil være Oslo frem til lokaler på Gjøvik er ferdigstilt. Fordi Økokrim er et landsdekkende politi- og påtaleorgan, må noe reisevirksomhet påregnes.

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.

Vi oppfordrer søkere til å krysse av i rekrutteringsportalen dersom de har nedsatt funksjonsevne, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Hvis du oppfyller kravene, skal vi innkalle minst én søker til intervju. Dersom det er mulig, vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Les mer på https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.

Du gjøres oppmerksom på at opplysninger om deg kan bli offentliggjort i offentlig søkerliste, selv om du ikke ønsker det.

For ansettelse i politiet kreves plettfri vandel og du må derfor innhente uttømmende og utvidet politiattest, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.

Bli en del av politiet og Økokrims kamp mot digitale bedragerier!

I vår tid er digitale bedragerier en stadig økende trussel mot borgere og selskaper i Norge. I Økokrim er vi dedikert til å bekjempe denne formen for økonomisk kriminalitet, og vi søker derfor etter dyktige medarbeidere som kan hjelpe oss i denne viktige kampen.

Er du teknologisk nysgjerrig, har en skarp analytisk sans og ønsker å tjene fellesskapet ved å avdekke, bekjempe og forebygge digitale bedragerier, da kan du være den vi leter etter!

Ved å bli en del av den nyopprettede bedragerienheten i Økokrim vil du:

  • drive med spesialisert etterforsking og etterretning
  • bruke nye verktøy og teknikker for å etterforske og forebygge komplekse bedragerier
  • arbeide side om side med erfarne kolleger i kampen for å beskytte samfunnet mot økonomisk kriminalitet
  • være i kontinuerlig utvikling gjennom å dra nytte av våre interne opplæringsprogrammer og ved å lære av noen av de beste innen feltet
  • få jobbe i et dedikert og tverrfaglig team som deler ditt mål om å skape et tryggere digitalt miljø

Økokrim tilbyr en stilling hvor du har muligheten til å gjøre en forskjell. Ditt bidrag vil være viktig i arbeidet med å beskytte samfunnet mot de skjulte truslene i den digitale verden.

Er du klar til å bidra i kampen mot digitale bedragerier?

Bedragerienheten skal lokaliseres på Gjøvik, men midlertidig arbeidssted vil være i Oslo frem til lokaler på Gjøvik er ferdigstilt. Enheten er plassert i Avdeling for digital etterforsking og innovasjon, men stillingen rapporterer i faglinjen til Avdeling for etterretning og forebygging.

Søknader uten attester og vitnemål vil ikke bli behandlet.

Arbeidsoppgaver

Som en viktig del av Bedragerienheten vil du være ansvarlig for å håndtere inngående informasjon og sørge for at den blir behandlet og beriket på en effektiv måte. Informasjonen kommer til oss på ulike måter; tips via telefon og via vår tipsløsning, e-post og rapporter fra samarbeidende etater og rapporteringspliktige aktører. Du vil samarbeide tett med andre i Økokrim, spesielt med våre analytikere og informasjonskoordinatorer.

Oppgavene er som følger:

  • betjene bedragerienhetens telefon og yte service til politidistrikt, næringsliv og privatpersoner
  • berike, systematisere og evaluere tips, rapporteringer og underretninger
  • opprette og berike informasjoner i etterretningsregisteret
  • rapportere informasjon til flerkildeanalytikere
  • utføre andre oppgaver ved behov og etter kompetanse

Kvalifikasjoner

Nødvendig:

  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • generelt gode IT-ferdigheter

Ønskelig:

  • innsikt i politiets oppdrag og organisasjon
  • erfaring fra front-desk eller resepsjonsarbeid

Personlige egenskaper

  • fleksibel og tilpasningsdyktig - du evner å sette deg raskt inn i nye oppgaver og tilpasser deg nye forhold
  • strukturert og selvstendig - du evner å planlegge, organisere og prioritere arbeidet effektivt og selvstendig
  • nysgjerrig - du liker å grave, finne svar på problemstillinger og liker å lete etter sammenhenger

Vi tilbyr

  • muligheten til å være med på å bygge opp en ny enhet i politiet
  • et spennende fagmiljø i utvikling
  • gode muligheter til faglig og personlig utvikling
  • medlemskap i Statens pensjonskasse
  • fleksibel arbeidstid
  • trening i arbeidstiden
  • mulighet for hjemmekontor etter avtale med nærmeste leder
  • stillingen lønnes som konsulent (SKO 1065), fra kr 428.100 (ltr. 38) brutto per år etter kvalifikasjoner. Høyere avlønning kan vurderes ved særlig kompetanse/erfaring

Søknadsfrist: 30.11.2023 
Arbeidsgiver: Økokrim 
Sted: Gjøvik 
Stillingstittel: Tipsbehandler og front-desk i Bedragerienheten 
Stillinger: 1 
Ansettelsesform: Fast 
Heltid / Deltid: Heltid 
Stillingsprosent: 100

Kontaktinformasjon

Magnus Slagtern Brannsten 
Telefon: 23 29 10 00

KLIKK HER FOR Å SØKE PÅ STILLINGEN!

Powered by Labrador CMS