Bli en del av politiet og Økokrims kamp mot digitale bedragerier!
I vår tid er digitale bedragerier en stadig økende trussel mot borgere og selskaper i Norge. I Økokrim er vi dedikert til å bekjempe denne formen for økonomisk kriminalitet, og vi søker derfor etter dyktige medarbeidere som kan hjelpe oss i denne viktige kampen.
Er du teknologisk nysgjerrig, har en skarp analytisk sans og ønsker å tjene fellesskapet ved å avdekke, bekjempe og forebygge digitale bedragerier, da kan du være den vi leter etter!
Ved å bli en del av den nyopprettede bedragerienheten i Økokrim vil du:
- drive med spesialisert etterforsking og etterretning
- bruke nye verktøy og teknikker for å etterforske og forebygge komplekse bedragerier
- arbeide side om side med erfarne kolleger i kampen for å beskytte samfunnet mot økonomisk kriminalitet
- være i kontinuerlig utvikling gjennom å dra nytte av våre interne opplæringsprogrammer og ved å lære av noen av de beste innen feltet
- få jobbe i et dedikert og tverrfaglig team som deler ditt mål om å skape et tryggere digitalt miljø
Økokrim tilbyr en stilling hvor du har muligheten til å gjøre en forskjell. Ditt bidrag vil være viktig i arbeidet med å beskytte samfunnet mot de skjulte truslene i den digitale verden.
Er du klar til å bidra i kampen mot digitale bedragerier?
Bedragerienheten skal lokaliseres på Gjøvik, men midlertidig arbeidssted vil være i Oslo frem til lokaler på Gjøvik er ferdigstilt. Enheten er plassert i Avdeling for digital etterforsking og innovasjon, men stillingen rapporterer i faglinjen til Avdeling for etterretning og forebygging.
Søknader uten attester og vitnemål vil ikke bli behandlet.
Arbeidsoppgaver
Som en viktig del av Bedragerienheten vil du være ansvarlig for å håndtere inngående informasjon og sørge for at den blir behandlet og beriket på en effektiv måte. Informasjonen kommer til oss på ulike måter; tips via telefon og via vår tipsløsning, e-post og rapporter fra samarbeidende etater og rapporteringspliktige aktører. Du vil samarbeide tett med andre i Økokrim, spesielt med våre analytikere og informasjonskoordinatorer.
Oppgavene er som følger:
- betjene bedragerienhetens telefon og yte service til politidistrikt, næringsliv og privatpersoner
- berike, systematisere og evaluere tips, rapporteringer og underretninger
- opprette og berike informasjoner i etterretningsregisteret
- rapportere informasjon til flerkildeanalytikere
- utføre andre oppgaver ved behov og etter kompetanse
Kvalifikasjoner
Nødvendig:
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- generelt gode IT-ferdigheter
Ønskelig:
- innsikt i politiets oppdrag og organisasjon
- erfaring fra front-desk eller resepsjonsarbeid
Personlige egenskaper
- fleksibel og tilpasningsdyktig - du evner å sette deg raskt inn i nye oppgaver og tilpasser deg nye forhold
- strukturert og selvstendig - du evner å planlegge, organisere og prioritere arbeidet effektivt og selvstendig
- nysgjerrig - du liker å grave, finne svar på problemstillinger og liker å lete etter sammenhenger
Vi tilbyr
- muligheten til å være med på å bygge opp en ny enhet i politiet
- et spennende fagmiljø i utvikling
- gode muligheter til faglig og personlig utvikling
- medlemskap i Statens pensjonskasse
- fleksibel arbeidstid
- trening i arbeidstiden
- mulighet for hjemmekontor etter avtale med nærmeste leder
- stillingen lønnes som konsulent (SKO 1065), fra kr 428.100 (ltr. 38) brutto per år etter kvalifikasjoner. Høyere avlønning kan vurderes ved særlig kompetanse/erfaring
Søknadsfrist: 30.11.2023
Arbeidsgiver: Økokrim
Sted: Gjøvik
Stillingstittel: Tipsbehandler og front-desk i Bedragerienheten
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid / Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Kontaktinformasjon
Magnus Slagtern Brannsten
Telefon: 23 29 10 00
KLIKK HER FOR Å SØKE PÅ STILLINGEN!