Ledig stilling

Beredskapsrådgiver

Søknadsfrist: 17. februar

Om stillingen

Oslo kommune

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

Bydel Alna er dynamisk og utviklingsorientert, vi har ca. 50 000 innbyggere, ca. 1300 årsverk og et budsjett på ca. 2,6 mrd. kroner. Det er stor variasjon i levekår. Bydelen har det økonomiske og administrative ansvaret for tjenester og tilbud innen pleie og omsorg, lokalsamfunnsutvikling, helse, barnehager, barnevern, sosialtjeneste, bolig, fritid og kultur. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere.

I Bydel Alna arbeider vi systematisk for å være forberedt på det uforutsette. Vår nåværende beredskapsrådgiver skal bistå Byrådsavdeling for helse, og dette åpner for en spennende mulighet for deg som ønsker å bidra til samfunnssikkerhet og beredskap i bydelen. Vi søker derfor en engasjert og trygg spesialrådgiver som kan videreføre og utvikle dette viktige arbeidet gjennom et vikariat på ett år, med mulighet for forlengelse. Snarlig tiltredelse er ønskelig. 

Som spesialrådgiver innen samfunnssikkerhet og beredskap vil du få en variert og viktig rolle med et overordnet ansvar for bydelens beredskapsarbeid. Hos oss vil du inngå i avdeling Fellestjenester og samarbeide tett med ledere og ansatte i hele bydelen, samt eksterne aktører. Stillingen fokuserer på å legge til rette for trygghet gjennom godt planlagte øvelser og helhetlige tiltak som sikrer effektivt beredskapsarbeid. 

Du vil få hovedansvaret for å styrke bydelens samlede beredskapsevne, og det forventes at du kan arbeide selvstendig samtidig som du bidrar til å styrke andre i deres arbeid. Gjennom arbeidet får du også anledning til å delta i Oslo kommunes nettverk av beredskapsrådgivere, som legger til rette for kompetanseutveksling og faglig støtte i beredskapsarbeidet. 

Vi er en bydel som ser muligheter i innovative digitale løsninger og ønsker oss en medarbeider som deler vår nysgjerrighet for å utforske hvordan slike verktøy kan bidra til å utvikle fremtidens beredskapsarbeid. 

Brenner du for beredskap, har en sterk forståelse for at det usannsynlige kan bli virkelighet, og finner glede i å skape solide planverk og dokumentasjon? Da håper vi du søker! Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Arbeidsoppgaver

  • Være bydelens rådgiver innenfor samfunnssikkerhet og beredskap 
  • Gi faglig støtte og veiledning til ledere og ansatte i lokalt beredskapsarbeid. 
  • Rådgiver og sekretær for bydelens kriseledelse 
  • Vedlikeholde og videreutvikle bydelens overordnede beredskapsplanverk i tråd med lovverk og beste praksis 
  • Planlegge, utvikle og gjennomføre beredskapsøvelser som styrker kriseledelsen og beredskapen i tjenestene 
  • Systematisere læringspunkter fra øvelser og bidra til implementering i tjenestene. 
  • Delta i utvikling av beredskapssystemer for å styrke sikkerhet og trygghet i hverdagen for både ansatte og brukere. 
  • Superbruker i bydelen på krisehåndteringsverktøyet Rayvn, samt bidra til å utforske og implementere gode digitale løsninger innen fagfeltet. 
  • Være bydelens kontakt inn mot Beredskapsetaten og delta i kommunens nettverk for beredskapsrådgivere 
  • Rådgiver for sikkerhetsarbeid i Bydelshuset og inngå i husets HMS gruppe 
  • Samarbeid med bydelsoverlegene innen helsemessig beredskap 
  • Samarbeide tett med SaLTo-koordinator i krisehåndtering og beredskap knyttet til hendelser i ungdomsmiljøene 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning. Minimum Bachelor 
  • Relevant arbeidserfaring innenfor de oppgaver som skal dekkes – eller tilsvarende oppgaver 
  • Saksbehandlererfaring 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne 

Personlige egenskaper

  • Strukturert og systematisk 
  • Serviceinnstilt 
  • Selvstendig 
  • Gode formidlingsevner
  • Gode samarbeidsevner og evne til å bygge tillit 

Vi tilbyr

  • En faglig spennende jobb med hyggelige kollegaer
  • Hybridkontor og nye kontorlokaler på Furuset
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønnstrinn 35 - 44 etter kvalifikasjoner. (For tiden fra kr 595 700 til kr 697 400). For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.

Kontaktinformasjon

Torill Gulbrandsen, kommunikasjonssjef, telefon: 916 07 194

SØK PÅ STILLINGEN HER!

Powered by Labrador CMS