Ledig stilling

Bemannings- og turnusplanlegger, rådgiver

Søknadsfrist: 16. november

Om arbeidsgiver

Hovedredningssentralen i Nord-Norge, Bodø (HRS-NN) og i Sør-Norge (HRS-SN), Sola har det overordnede ansvaret for koordinering og ledelse av sjø-, land- og luftredningsaksjoner i Norges redningsansvarsområde. Hovedredningssentralene har også ansvaret for å føre tilsyn med de lokale redningssentralene, vedlikeholde kontakt med redningstjenestens samvirkepartnere, samt bidra i internasjonalt arbeid innenfor søk og redning.

Om stillingen

Hovedredningssentralen er i rask utvikling med nye oppgaver og flere ansatte. Vi trenger deg som kan bidra til å skape en ny helhet for organisasjonen der vi sammen klarer å utnytte vår operasjonelle rolle, forvaltningsoppgavene og rollen som pådriver for utvikling av norsk redningstjeneste på en slik måte at norsk redningsberedskap styrkes. 

 

I forbindelse med at Kystradioen blir en del av Hovedredningssentralen vil vi doble antallet ansatte som arbeider turnus. Den nyopprettede stillingen som rådgiver bemanning- og turnusplanlegging vil ha en sentral rolle i arbeidet med å profesjonalisere HRSs arbeid med ressursstyring, i nært samarbeid med ledere, tillitsvalgte og verneombud. 

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet fagansvar for arbeidsprosesser innen bemannings- og turnusplanlegging (ressursstyring). Du skal bidra til at HRS utarbeider turnuser som fremmer effektiv drift og godt arbeidsmiljø 
  • Rådgivning til HRS sine ledere når det gjelder arbeidstids- og feriefritidsbestemmelser, bemannings- og turnusplanlegging 
  • HRSs forvalter av arbeidsplanverktøyet, for tiden Gat. Å bidra til enhetlig praksis for hele HRS ved bruk av Gat i tråd med lov- og avtaleverk inngår i stillingen
  • Planlegge, gjennomføre og evaluere opplæringstiltak innen relevant lov- og avtaleverk, bemannings- og turnusplanlegging og Gat
  • HRS kontaktperson overfor DFØ for Gat-forvaltning, delta på nettverksmøter mv.
  • Ansvar for å utarbeide, revidere og følge opp rutiner innen fagområdet
  • Kontrollerfunksjon blant annet når det gjelder brudd på arbeidstidsbestemmelsene i arbeidsmiljøloven
  • Analyse-, rapporterings- og informasjonsansvar innen fagområdet
  • Andre oppgaver innen HR/personal-området kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjonskrav

  • Erfaring fra arbeid med ressursstyring/bemannings- og turnusplanlegging, gjerne fra større offentlig turnusvirksomhet. Du må også kunne vise til at du har erfaring med omstillingsprosesser som innebærer endring i bemanning/arbeidstid (prosessuell kompetanse)
  • Meget gode kunnskaper om lov- og avtaleverk innen arbeidstid og feriefritid 
  • Relevant erfaring med bruk av arbeidsplanverktøy for turnus (Gat e.l.)
  • Erfaring med planlegging, gjennomføring og evaluering av opplæringstiltak
  • Relevant høyere utdanning 
  • Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Det er ønskelig med erfaring fra en større virksomhet med komplekse turnuser. Videre trenger du god organisasjonsforståelse og evne til å se enkeltoppgaver og -prosesser i en helhetlig sammenheng. Evnen til å strukturere og drive frem eget arbeid og gode samarbeids-, kommunikasjons- og formidlingsevner vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • En spennende rolle i en virksomhet med viktig samfunnsoppdrag
  • Mulighet for faglig utvikling
  • Et godt arbeidsmiljø og engasjerte kollegaer
  • Fleksibel arbeidshverdag og gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse

Stillingen lønnes etter Statens regulativ som rådgiver i staten kr 650 000 – 800 000 per år avhengig av ansiennitet og kvalifikasjoner. Det trekkes 2% pensjonsinnskudd til Statens Pensjonskasse. Ved ansettelse er det seks måneders prøvetid. 

Hovedredningssentralen har krav til sikkerhetsklarering på H. Det er derfor en forutsetning for ansettelse av du sikkerhetsklareres. 

Spørsmål om stillingen

Hanne H Bragstad, Avdelingsdirektør, hanne.bragstad@hovedredningssentralen.no

Søk på stillingen elektronisk via "Søk stillingen" på denne siden. Her blir minimum søknadsbrev, relevant utdanning og arbeidserfaring samt språkferdigheter registrert. I søknadsbrevet må du få fram hvilken kompetanse og motivasjon du har for stillingen. En mer utfyllende CV, vitnemål, attester og eventuelt annen dokumentasjon som du vil det skal tas hensyn til ved vurdering av søknaden, må lastes opp som vedlegg. Dokumentasjonen må være tilgjengelig på et skandinavisk språk eller engelsk. Dersom vedleggene overskrider 30 MB til sammen, må de komprimeres før opplasting.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om ikke å stå oppført på offentlig søkerliste, jf. Offentleglova § 25. Dersom ønsket ditt ikke blir tatt til følge, tar vi kontakt. 

HRS vurderer bare søknader og vedlegg som er registrert i Jobbnorge.

Powered by Labrador CMS